Monday, May 6, 2013

آب هويج


مصرف آب هویج اثر فوق العاده خوبی بر پوست دارد آب هویج به عنوان يك ضدالتهاب، پوست شما را سالم و شاداب مي‌كند آب اين نوع سبزي، سرشار از ويتامين A است كه براي سلامت پوست و چشم بسيار مهم است طبق بررسی های انجام شده موجود در هویج موجب از بین رفتن چربی های اضافی بدن می شود. 

مطابق با بررسی های انجام شده توسط کارشناسان تغذیه هویج دارای کالری پایین و آب هویج دارای کالری بالا می باشد؛ بنابراین هویج به احساس سیری در فرد کمک می کند. 

همچنین بتاکاروتن موجود در هویج ضد سرطان است و مصرف روزانه آن ضمن تقویت قوای ایمنی بدن ضریب ابتلا به سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

از سوی دیگر تحقیقات نشان می دهد که هویج در کاهش چربی و کلسترول خون نیز موثر است و به همین دلیلا ازابتلا به بیماری های قلبی نیز جلوگیری می کند.

نکته حائز اهمیت این است که بیشترین خواص هویج در پوست آن است و نباید پوست آن را کند. همچنین تاثیر مثبت خوردن هویج بر عملکرد مغز در دوران پیری نیز اثبات شده است. 

پژوهشگران دریافته اند بتا کاروتن موجود در هویج، حافظه را در دوران پیری تقویت می کند به گونه ای که مصرف یک روز در میان ۵۰ گرم بتاکاروتن به مدت ۱۵ سال موجب افزایش قدرت حافظه و تاخیر در زوال عقل می شود. 

ضمنا بتاکاروتن موجب از بین رفتن استرس اکسید کننده ها می شود که با پیر شدن انسان به سلول های مغزی آسیب می زند

No comments:

Post a Comment