Monday, December 30, 2013

عکس رهبر حزب الله روی درخت کریسمس در لبنان سبز شد / عکس

شبکه تلویزیون المنار متعلق به حزب الله لبنان، مراسم کریسمس را پوشش خبری بسیار وسیعی داد، اتفاقی بی سابقه برای رسانه اصلی حزب الله لبنان، برخی از ناظران  از لبنان عنوان میکنند، حزب الله لبنان با اقدام به این کار، تلاش میکند خود را مدافع حقوق اقلیت های مذهبی نشان دهد. تا جایی که عکس سید حسن نصرالله روی درخت های نوئل در لبنان سبز شد.
.شاید هرساله این شبکه در این روزها اشاره ای به برگزاری مراسم کریسمس میکرد اما امسال، تمام امکانات انسانی و فنی خود را به کار گرفت تا این مراسم مسیحی را به طور تمام و کمال تحت پوشش خود قرار دهد.
.
شبکه المنار در حال گزارش از مراسم نوئل در کلیساهای مختلف لبنان
مراسم به صورت مستقیم از این شبکه پخش شد. مراسم روز کریسمس از چندین کلیسا در بیروت، کلیسای بیت اللحم در فلسطین و یک کلیسا در سوریه به طور مستقیم پخش شد، همچنین این تلویزیون روحانیون شیعه ای را نشان میداد که دراین روز به دیدار کشیش هایی مسیحی رفته و دوربین ها در تمام مدت این تصاویر را به نمایش میگذاردند و حتی در اتفاقی بسیار نادر، زنان بدون حجاب مسیحی در این تلویزیون به نمایش درآمدند.
.
گزارش شبکه المنار از دیدار شخصیت های مذهبی شیعه و مسیحی در روز نوئل
علی حاج یوسف مدیر روابط عمومی شبکه المنار در این رابطه به فرانس24 گفت:« شبکه منطقی باز به روی دیگران دارد، فرهنگ ما همواره به این شکل بوده است، به خصوص پس از اتفاقات اخیر در منطقه باید گفت همه ما در یک قایق هستیم که با تهدید بنیادگرایی مواجهیم.»
سیدحسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان پیش از این نیز مدعی شده بود حزب الله لبنان برای دفاع از اقلیت مسیحی و شیعه علیه گروه های بنیادگرا وارد جنگ داخلی سوریه شده است.
حزب الله لبنان در سال 63 با هدف مقاومت علیه اشغال جنوب لبنان توسط اسراییل متولد شد که سپس نتوانست از حمایت ایران و سوریه نیز برخوردار باشد. شاخه نظامی حزب الله لبنان از سوی اتحادیه اروپا به عنوان گروهی تروریستی شناخته شده است.
.
خبرنگار محجبه شبکه المنار درحال گزارش پیرامون نوئل در کنار درخت کریسمس
علی حمد روزنامه نگار لبنانی و از مخالفان حزب الله لبنان در خصوص عملکرد تلویزیون معتقد است: " این حزب شیعی امیدوار است که حزبی میانه رو به شمار رود، یعنی حزبی درمقابل رویه گروه های تندرویی مانند جبهه النصره و یا مملکت اسلامی شام و عراق.
در مقیاس ملی نیز نباید فراموش کرد که ما درحال نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در لبنان هستیم[طبق قوانین لبنان، رییس جمهوری این کشور باید از میان اقلیت مسیحی انتخاب شود و حزب الله لبنان در پی آن است که یک مسیحی طرفدار خود را به این پست برساند] حزب الله لبنان با به راه انداختن چنین کمپینی در نظر دارد تا نظر مسیحی ها را به خود جلب کند، اما تصویر یک حزب میانه رو از دید مسیحی ها یک تصویر دستکاری شده و غیرواقعی است.
این سیاست پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران توسط تهران اتخاذ شده است، سیاست اتحاد اقلیت های منطقه علیه بنیادگرایان سنی، ما به زودی خواهیم فهمید که چنین سیاستی در پایتخت کشورهای غربی طرفداران خود را خواهد یافت.
من حتی کمی شوکه شده ام که چرا چنین بازی رسانه ای را اینقدر دیر شروع کردند. آنها در تلاش هستند تا ایستادن خود در کنار بشار اسد را به نوعی مشروع جلوه دهند وحمایت از مسیحی ها و اقلیت ها به آنها این اعتبار را میدهد.

No comments:

Post a Comment