Monday, September 9, 2013

تبعیض نژادی در حکومت جمهوری اسلامی



همه ساله در ایران ، مهاجرین افغان به دلایل مختلف مورد آزار و اذیت حکومت ایران و وابستگان انها قرار می گیرند که با وضع قوانین غیر انسانی و دشوار باعث رنج مهاجرین افغان میشود.
محدودیت تحصیلی برای اتباع افغان یکی دیگر از مواردی است که مهاجرین افغان را مورد اذیت قرار داده است .
این اولین بار نیست که ما اینگونه بی احترامی هارو نسبت به اتباع خارجی افغانی میبینیم و حتی در چند ساله گذشته شاهد این خبر بودیم که اتباع افغانی و عراقی دیگر نمی توانند در آزمون سراسری دانشگاه‌های دولتی شرکت کنند. این و هم چنین در دفترچه های کنکور سراسری سال 88 هم درج شد؛ تصمیمی که البته مانع ادامه تحصیل این مهاجران به صورت بورسیه و یا در دانشگاههای آزاد نمی شود .
این در حالی است که در کشور فنلاند بزرگترین جرم تبعیض است یعنی کوچکترین ایما و اشاره ای حتی مبنی بر تبعیض بین مردمی که در این مملکت هستند اعم از فنلاندی و غیر فنلاندی حتی کسانی که توریستی وارد اینجا میشوند بزرگترین جرم این مملکت محسوب میشود و مجازات بسیار سنگینی دارد .
و من به عنوان یک ایرانی از تمامی افغان ها تقاضای بخشش دارم . و از همین جا اعلام میکنم که لطفا  اعمال غیر انسانی این حکومت کثیف را به پای ما ایرانیان نگذارند .
و از تمامی ایرانیان خواهش میکنم که همانطور که به خود احترام میزارن به اتباع خارجی همچون افغان ها احترام بزارند . خیلی از ما ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی میکنیم میدونیم که این تبعیض ها چقدر دردناک است و چقدر در زندگی های ما تاثیرات منفی گذاشته است . پس فراموش نکنیم که همه ی ما از یک جا آمده ایم و به یک جا خواهیم رفت ...
آرنوش.ش






No comments:

Post a Comment